Voorbereidingen op vertrek - Reisverslag uit Kampen, Nederland van Arjen Veldhuis - WaarBenJij.nu Voorbereidingen op vertrek - Reisverslag uit Kampen, Nederland van Arjen Veldhuis - WaarBenJij.nu

Voorbereidingen op vertrek

Door: Arjen

Blijf op de hoogte en volg Arjen

20 Februari 2014 | Nederland, Kampen

Zo, dan toch een berichtje van mijn kant wat betreft de buitenlandse stage naar Boston:) Het heeft even geduurd voordat alles geregeld was, maar de laatste voorbereidingen op de stage zijn bijna klaar. Via deze blog zal ik jullie op de hoogte houden van het laatste nieuws en de nieuwste ervaringen.

Afgelopen weken stonden in het teken van het regelen van het visum. Dit was een heel proces, inmiddels weten de Amerikanen (bijna) alles over mij wat gegevens betreft. Er was veel voor nodig om dit visum te bemachtigen, bijvoorbeeld referenties, cijferlijsten, bankafschriften, een aantal essays over diverse onderwerpen et cetera. Ook moest er een sponsor geregeld worden, die mijn visum niet alleen sponsort, maar ook mijn aanspreekpunt zal zijn tijdens het verblijf in Amerika. Dit is InterExchange (www.interexchange.org). Zij helpen mij bijvoorbeeld met het activeren van SEVIS records, en het regelen van een Amerikaans bankaccount. Bij het vinden van een sponsor heeft, net zoals bij de rest van de voorbereidingen, stage-usa mij enorm geholpen. Het gaf een safe en zeker gevoel dat zij verantwoordelijkheid namen voor het gehele proces (www.stage-usa.net).

Dinsdag ben ik naar het consulaat geweest, waar een 1-op-1 interview heeft plaatsgevonden. Het laatste wat de officer tegen mij zei was: 'your J1-visa has been aproved. Congratulations!'

Morgen, 21 februari, hoop ik te vertrekken naar Boston, waardoor ik voor één keer niet 24 uur, maar 29 uur jarig zal zijn:) In het begin kende ik helemaal niemand in Boston, maar inmiddels heb ik erg leuk contact met een studentenvereniging daar. Bij hen zal ik de eerste week ook verblijven. Voor de rest van de tijd heb ik nog geen huisvesting, dat hoop ik daar ter plekke te regelen. Het is vanuit Nederlands namelijk erg lastig om iets af te spreken, omdat iedere verhuurder met dezelfde vraag komt: 'when could we meet?'
Alleen de koffers moeten nog ingepakt worden, voor de rest ben ik er klaar voor!

  • 20 Februari 2014 - 17:51

    Anique:

    Succes Arjen!! :D

  • 20 Februari 2014 - 19:36

    Gerhard:

    Hoi Arjen, alvast een hele fijne en lange verjaardag:-)

  • 20 Februari 2014 - 23:18

    Fam. Harteman:

    Ha Arjen,
    Eindelijk is het zover!
    Een goede reis en een bijzondere verjaardag toegewenst!
    Behouden aankomst in Boston!

  • 21 Februari 2014 - 12:06

    Peke Crielaard:

    Dag Arjen ,
    Hartelijk gefeliciteerd met je verjaardag! Goede reis en veel succes!

  • 28 Februari 2014 - 13:39

    Oom Andries:

    Ha Arjen,

    Uniek zo'n lange verjaardag. Alsnog gefeliciteerd (te laat!)
    Een heel goede tijd in Boston toegewenst.
    We blijven je volgen.
    groeten

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Arjen

Actief sinds 01 Feb. 2014
Verslag gelezen: 692
Totaal aantal bezoekers 7219

Voorgaande reizen:

21 Februari 2014 - 28 Augustus 2014

Internship Boston @Arup

Landen bezocht: